جاذبه های گردشگری شهر رشت

جمعه 16 اسفند 1398
19:30
سحر
جاذبه های گردشگری شهر رشت

زیبایی های شهر رشت
موزه رشت یا این که به عبارتی خانه‌ی میرزا حسین خان کسمایی
این عمارت که بین جاهای جالب رشت قراردارد , امروزه به اسم موزه‌ رشت شناخته میگردد و سال ها پیش وابسته به میرزا حسین خان کسمایی , آزادی‌خواه , شعر سرا و روزنامه‌نگار دارای اسم و رسم دوره‌ی مشروطیت و نهضت بیشه بود . چه چیزی خوبتر از گام زدن در دل مورخ خانه‌ای که آجرهایش شاهد معاش مردان و زنان تاریخ‌ساز بوده‌ است؟

این منزل در سال ۱۳۴۹ به موزه تبدیل شد و بعد از تجدید بنا در سال ۶۷ , در دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بازگشایی شد . در بخش مردم‌شناسی این موزه مجسمه‌هایی موجود هست که شیوه‌ معاش گیلکی را به نمایش می گذارد .

در بخش باستان‌شناسی این موزه که در زیرزمین جای‌دارد , پیکان‌های سنگی وابسته به منطقه‌ پیرکوه موجود است که مورخ آن چیزی نزدیک به ۳ هزار سال پیش از تولد مسیح است . از سایر اشیای این طبقه می بایست به ظروف سفالی به طریق حیواناتی مانند قوچ و اشیای زینتی نظیر گوشواره و دستبند و اشیای جنگی نظیر شمشر و شمشیر اشاره نمود . این موزه در خیابان طالقانی رشت جای دارد .

ساعت‌ها مشاهده : ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

نشانی موزه رشت : گیلان , رشت , خیابان طالقانی ( بیستون ) , موزه رشت

شماره تماس : ۰۱۳۳۳۲۴۶۳۶۲

بازار رشت , گشت‌وگذار در بین آواهای گیلکی
بازار بزرگ رشت که دارنده ۱۴ کاروانسراست , بازاری سنتی است که بر به عبارتی پایه به‌وسیله راسته‌های گوناگون به نیز متصل می‌گردد . معماری کاروانسراهای این بازار که در دوره‌ی قاجاریه و اوایل دوره‌ی پهلوی درست شده , از جاذبه‌های اساسی توریسم در‌این بازار به‌حساب می آید . به‌دلیل تنوعی که در‌این بازار موجود است , گردش در آن ممکن است که سا‌عتها ارتفاع بکشد . قابلیت خرید سوغاتی‌های گیلان به‌راحتی درین بازار برای گردشگران مهیا است . چه چیزی زیباتر از قدم‌ زدن در یک عصر پاییزی و در بین آواهای گیلکی رایج در بازارهای گیلان؟! آواهایی که بازارهای این استان را پر اسم و رسم کرده‌اند , ترکیبی میباشند از سنت آوازخوانی گیلکی و شیوه‌ی زیست مبنی بر جغرافیا در‌این استان .

ساعت‌ها مشاهده : از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب - جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

نشانی بازار رشت : گیلان , رشت , خیابان امام , بازار رشت

گلشن محتشم و عمارت کلاه خارجی
گلشن محتشم که به عبارتی بوستان شهر دارای شهرت است , قدیمی‌ترین بوستان رشت است که عمر آن به دوران ناصرالدین پادشاه قاجار بازمی‌گردد . گلشن محتشم را می‌توان یک کدام از زیباترین جاهای جالب رشت در شب دانست . در ضلع جنوبی گلشن محتشم نیز عمارت کلاه‌فرنگی قراردارد که از جمله اثرها دوره‌ی قاجاریه محسوب میشود . از ویژگی‌های این سازه چندضلعی بودن آن است که همین زمینه ظواهر زیبایی به ساختمان داده است .

در قبل رفت و آمد مقداری به گلشن محتشم و عمارت کلاه‌فرنگی وجود داشت و به همین جهت محل قابل قبولی برای سکونت تابستانی حکمرانان بود . عامل نام‌گذاری عمارت کلاه خارجی شباهت طبقه بالایی این عمارت به کلاه سیلندری ( خارجی ) است . این عمارت در سال ۱۳۷۴ به رئیس ارثیه فرهنگی گیلان واگذار شد و در سال ۱۳۷۵ نیز تحت عنوان یک کدام از اثرها ملی کشور‌ایران به ثبت رسید .

سا‌عتها تماشا : ۲۴ ساعته

نشانی گلشن محتشم و عمارت کلاه خارجی : گیلان , رشت , انتهای بلوار توحید , جنب پل تاکسیرانی ( شمال شهر ) , محله‌ی گلسار , درون گلشن محتشم


[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی مناظر دیدنی شمال کشور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]